HAR DU HÖRT - OKTOBER 2022

5 Vi har fått något lägre betyg av er i avsnitten kring Ta kunden på allvar. Här kan vi bli bättre på att återkoppla om ett ärende kommer att ta lite längre tid. Det gläder oss att ni upplever en starkare personlig trygghet i trapphuset än föregående år. En del tycker fortfarande att närmiljön i innerstaden känns lite otrygg på kvällar och nätter, men den har vi svårt att direkt påverka. Ni tycker att det finns goda möjligheter för källsortering men att alla måste hjälpas åt att bli bättre på att slänga saker i rätt bingar samt vika kartongerna. Vi tar till oss att när det gäller att få ett fel åtgärdat, kvaliteten på arbetet och städningen efteråt, så finns det mer att önska. Här kan vi säkert bli bättre på att kommunicera varför något tar längre tid att åtgärda. Ni vill också ha mer information inför underhållsåtgärder. Här är det viktigt att du laddar ner boendeappen för att få snabb och aktuell information. I appen kan ni även göra serviceanmälningar som går direkt till er fastighetstekniker. För kort intervall av belysning Södra Torggatan och Östergatan Ni som bor i Kolla har gett oss högsta betyg för vårt bemötande vid serviceanmälan och vid kontakt med fastighetstekniker och entreprenör. Ni har också gett oss en stor höjning i frågan om att få önskade åtgärder vidtagna till följd av synpunkter. Ni upplever en mycket stark personlig trygghet i ert område under kvällstid och även den personliga tryggheten i trapphuset har fått full pott i årets undersökning. Vidare har ni god kontakt med era grannar och är nöjda med belysningen på gården och nära era fastigheter. 100 % nöjda är ni också med era möjligheter till källsortering, städning av allmänna utrymmen – men hanteringen av hushållsavfall kan bli bättre. Att göra en serviceanmälan anser ni fungerar bra även om betyget i år var något lägre än förra året. Skaffa gärna vår boendeapp där ni smidigt kan göra era serviceanmälningar. Ni är nöjda med kvaliteten på utfört arbete men vi och våra entreprenörer kan bli bättre på att städa efter oss, det tar vi till oss. Vi har världens bästa fastighets- skötare !! Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 91,5 % 92,2 % 87,1 % 92,8 % 93,3 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 88,6 % 86,4 % 89,7 % 86,1 % 90,9 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Innerstan Kolla SVARS- FREKVENS SVARS- FREKVENS 51,9 % 62,4 % Kolla

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=