HAR DU HÖRT - OKTOBER 2022

4 När det gäller den personliga tryggheten i området så ser vi att ni känner er trygga i i trappuppgångar och i området under kvällar och nätter. Det finns fortfarande en osäkerhet kring inbrott i källare och i lägenheten vilket vi tittar vidare på. Att byta portkoder lite oftare kan vara ett alternativ. Vad gäller städning av allmänna utrymmen så är ni mycket nöjda. Även skötseln av er yttre miljö har fått ett högre betyg än vid förra årets mätning. När det gäller Ta kunden på allvar så anser ni att vi på Aranäs är bra på bemötande. Vi kan bli lite bättre på att svara på mejl samt att informera er vid renoveringsarbeten. Ladda ner boendeappen för att inte missa viktig information och enkelt kunna lägga serviceanmälningar direkt till er fastighetstekniker. När det gäller att få ett fel fixat inom rimlig tid, kvaliteten på utförda åtgärder samt hur vi städat efter oss, kan vi se att ni totalt sett är nöjda med vår service. Ni som bor på Varlaplatån upplever att ni får ett 100 % bemötande från våra fastighetstekniker och även ett bra bemötande från övriga inom Aranäs. Ibland kan det dock vara svårt att få tag på rätt person. Vi kan också utläsa att ni önskar tydligare återkopplingar i era serviceärenden om det av någon anledning drar ut på tiden. Vi tar till oss detta. Vår rekommendation är att ladda ner vår boendeapp där ni kan få notiser vid händelser som t.ex. tillfälliga vattenavstängningar eller containrar i området. I appen kan ni även göra serviceanmälningar direkt till er fastighetstekniker. Ni säger att ni är nöjda med källsorteringsmöjligheterna och tycker att vi har blivit bättre på att ta hand om er gård- och närmiljö. Men när det gäller snöröjning kan vi bli bättre – detta ska vi jobba med att förbättra nu när vi går mot kallare tider. Ivarsgårdsgatan Bäckmans Gård Varlaplatån Har alltid fått ett trevligt bemötande av alla. För trångt i cykelrummet. Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 90,0 % 93,6 % 89,3 % 86,3 % 94,1 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 90,1 % 91,8 % 87,8 % 88,1 % 91,7 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Ivarsgårdsgatan och Bäckmans gård Varlaplatån SVARS- FREKVENS SVARS- FREKVENS 63,9 % 55,8 %

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=