HAR DU HÖRT - OKTOBER 2022

3 Vår fast. skötare är toppen. Förstående, snabb till beslut och leverans Tingberget Gullregnsvägen SVARS- FREKVENS SVARS- FREKVENS 57,6 % 56 % Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 84,8 % 93,0 % 80,9 % 74,3 % 91,4 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 89,5 % 90,1 % 86,9 % 87,1 % 93,8 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Tingberget Ni som bor på Tingberget har gett oss fortsatt höga betyg i vårt sätt att bemöta er. Dock önskar ni mer information om den kommande renoveringen. Mer information kommer löpande i takt med att renoveringen närmar sig. Det är viktigt att ni laddar ner den nya boendeappen för att inte missa viktig information. I appen kan ni också lägga in er serviceanmälan direkt till er fastighetstekniker. I enkäten anger några av er att ni vill få serviceåtgärden utförd snabbare. Mycket handlar nog om kommunikation, vi måste helt enkelt bli bättre på att berätta om det är så att ärendet drar ut på tiden av olika anledningar. Det kan tex vara reservdelar som måste beställas. Trygghetsfrågorna har tyvärr fått en nedgång i årets enkät och vi ska analysera vad vi behöver göra för att få Tingberget att upplevas tryggare. Tillsammans kan vi hjälpas åt att hålla källardörrar stängda. Meddela oss också gärna om någon entrédörr av någon anledning inte går igen eller låses som den ska. När vi ser över avsnittet Rent och snyggt så kan vi utläsa att ni tycker att det är lätt att källsortera men att hanteringen av hushållsavfall kan förbättras. Även här behöver vi arbeta tillsammans och det viktigaste är att sortera avfallet rätt och vika ihop skrymmande kartonger. Gullregnsvägen Container mycket uppskattat, kanske lite oftare Det gläder oss att se att ni som bor på Gullregnsvägen upplever att vi blivit bättre på att ge information i samband med underhåll och reparationer. Ni är många som tycker att de nya digitala skärmarna är en bra informationskanal och nu när vi lanserat boendeappen så har ni möjlighet att få information rakt in i mobilen. Era kommentarer visar att vi håller en hög standard på bemötandet men att vi ibland kan vara snabbare på att svara på mail som skickas till aranas@aranas.se Det är härligt att höra att ni känner er trygga i ert område men vi behöver hjälpas åt att hålla entré- och källardörrar stängda. Ni är nöjda med de möjligheter som finns för källsortering men tycker att vi kan hantera hushållsavfallet bättre. Skötsel av rabatter och gröna ytor är ni väldigt nöjda med. Snöröjningen kan vi bli bättre på. De flesta tycker att det är enkelt att göra en serviceanmälan men vill gärna att vi återkopplar om något tar längre tid. Glädjande att höra så får vi högre betyg än tidigare vad gäller kvalitén på utfört arbete.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=