HAR DU HÖRT - OKTOBER 2022

7 I diagrammet kan ni se att den upplevda tryggheten blivit något bättre sen sist, men vi kan utläsa att vissa portar inte låses som de ska eller kanske inte går igen ordentligt. Gör gärna en serviceanmälan så att vi kan åtgärda problemet för att skapa mer trygghet i området. Ni tycker att vi sköter trappstädningen bra men saknar vissa städmaterial till tvättstugorna, det får vi se över. Vi behöver bli bättre på att städa när vi eller våra entreprenörer varit hos er samt också återkoppla varför vissa serviceärenden ibland drar ut på tiden. Lånade bom-nyckel, gick bra Ni som bor på Östanvindsgatan är nöjda med vårt bemötande och tycker att det är lätt att komma i kontakt med oss. Men ibland upplever ni att det är svårt att få tag på rätt person. Ni är nöjda med vår allmänna information men vill ha bättre information inför underhållsåtgärder. Ladda gärna ner vår boendeapp för att ta del av aktuell information! En del av er upplever att vi ibland behöver bättra oss vad det gäller att vidta åtgärder till följd av synpunkter. Kanske handlar det om att vi behöver vara tydligare i vår kommunikation kring Belysningen på gården är dåligt, speciellt parkeringshuset! Östanvindsgatan Stormgatan Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 85,8 % 85,0 % 86,5 % 81,2 % 91,7 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 82,9 % 87,1 % 81,5 % 73,5 % 88,9 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2021 Östanvindsgatan Stormgatan SVARS- FREKVENS SVARS- FREKVENS 54,2 % 53,4 % varför vi inte alltid kan göra enligt önskemål. Tyvärr har den upplevda personliga tryggheten i området och i våra trapphus minskat. Orsakerna till detta måste vi titta närmare på. När det gäller kategorin Rent och snyggt så tycker ni att vi sköter era rabatter, buskar, träd och gröna ytor mycket bättre jämfört med tidigare. Vi ser dock att städning av miljörum och möjligheter till källsortering gått ned från förra årets mätning så det får vi se över. Det är viktigt att vi hjälps åt att slänga avfall i rätt bingar och vika större kartonger för allas trevnad. Vad gäller frågorna i avsnittet Hjälp när det behövs så har vi fått lite lägre betyg i år och främst handlar det om att vi ska bli bättre på att återkoppla i era serviceärenden. I årets resultat upplever många av er att vi har ett bra bemötande – både när det gäller serviceanmälan samt kontakt med fastighetstekniker. Ibland kan det vara svårt att komma i kontakt med rätt person och vi kan bli bättre på att svara på mejl. När det gäller information önskar ni att vi ska uppdatera vår hemsida oftare. Ett tips är att ladda ner vår boendeapp för att få notiser om händelser i ert närområde som t ex vid vattenavstängningar eller när vi sätter ut containrar.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=