FOLDER SKADESERVICE - WASA

Hej Vi på Wasa parkett & bygg har blivit tillfrågade att hjälpa er i detta skadeärende. I denna broschyr kan ni läsa om hur arbetet kommer att utföras. Vi finns här för att hjälpa er! Obs! på sista sidan kan ni läsa om de övriga tjänster vi erbjuder! Skadeservice

Information om din försäkringsskada Vi beklagar att ni råkat ut för en skada i er bostad, men via er försäkring får ni hjälp (under förutsättning att skadan ersätts av försäkringen). Skadan kommer tyvärr att påverka er vardag under en tid, men vi har ert bolags förtroende att ta hand om skadan och skall göra vårt yttersta för att det skall gå så snabbt och smidigt som möjligt. Kostnader Försäkringen ersätter lika mot lika. Eventuella förbättringsåtgärder bekostas av er och kommer att faktureras er direkt av oss. Eventuellt kan åldersavdrag göras på yt- och tätskikt . Detta får ni information om innan arbetets start. Självrisk och eventuellt åldersavdrag kommer faktureras från oss vid slutfört arbete. Tänk på att ålderavdraget kan ändras om skadan blir större alt mindre. Kalkylen revideras efter behov d.v.s. är skadan större än det första kalkylen är beräknad på kommer kalkylen att uppdateras. Vid eventuella extraarbeten och förbättringar kommer vi att lämna en skriftlig offert till er på dessa arbeten. Offerten skall godkännas av er innan arbetets start. Ju förr vi får ert godkännande, ju förr kan vi starta arbetet med er skada. Arbetsgång 1) Besiktning sker enligt ök med er. 2) Efter besiktning lämnar vi in alla info till ert försäkringsbolag. 3) Ca 10 arbetsdagar efter besiktning kontaktar vi er för att boka tid för start av arbetet. 4) Ca 14 dagar efter att arbetet avslutas kommer vi kontakta er för en kvalitetssäkring samt säkerställa att ni känner er nöjda med utfört arbete. OBS: vi gör alltid en avstämning efter ett par veckor för att säkerställa att ni är nöjda med utfört arbete. Allmänt om kommande arbete. Bokning / Tider / Uppskattad tid. När vi fått godkännande på att åtgärda er skada sker följande. 1 . Vår bokningsavdelning kontaktar er för att boka ett startdatum för åtgärd av er skada. Ni får en preliminär tidsplan för hela projektet. 2 . Ev kostnader samt matrlval gås igenom. 3 . Vi kommer kl 0715-0830 på morgonen och arbetar generellt till kl 16.00. 4 . Hantverkaren kommer att behöva en nyckel så de kan åka och hämta matrl mm under dagen. Alternativt om någon är hemma.

Vid ev torkning av vattenskada När en vattenskada skall torkas utförs detta ofta av en fuktfirma. Vi meddelar dem när vi frilägger samt har frilagt er skada. Sedan är de de fuktfirman som skall boka tid med er och deras tider är inget vi kan påverka. När skadan är torr bokar vi återställande snarast. Vid golvslipning Vid slipning täcker vi in arbetsplatsen så noga vi kan. Tyvärr kan man inte få bort allt damm så det är bra om ni flyttar värdefull elektronik eller andra dammkänsliga detaljer. Ang torktid så går sliparen igenom detta noga med er vid arbetets start. Tänk på att ett nyslipat golv aldrig kan få samma ton som ett golv som legat installerat ett par år. Vid golvläggning Era nya golv installeras på befintliga undergolv. Detta kan initialt leda till en viss svikt samt knarr men som lägger sig efter en tid. Om man önskar att jämna av undergolven så är detta en tillkommande kostnad. Om ni önskar avjämning måste detta beställas innan arbetet startas. Om man väljer att inte avjämna golven kan det i början uppstå mer svikt än tidigare pga av att det tar tid innan golvet lägger sig och formar sig efter undergolvet. Observera att alla golvtillverkare kräver ett inomhus klimat på 30-60 % RF samt 18 grader c. Snickeriarbeten Vid återställande av snickerier återanvänds ej skadade delar. Även om ni önskar ersätta dessa med nya kan ni inte slänga något matrl förens skadan är avhjälpt. Badrum Vid återställande av badrum anlitar vi vår Ue för plattsättning, de tar ev beställningar av kalkel/klinker direkt med er. Er arbetsledare Vid första besöket från oss är en besiktningsman ute hos er för en bedömning av skadan. Efter godkännande överlämnas ärendet till bokning. Besiktningsmännen står ofta på besiktningar och har ofta svårt att ta inkommande samtal. Vi ber er därför att skicka mail när ni söker kontakt så återkommer de snarast till er per telefon. Är det brådskande kan ni alltid ringa kontoret men även där kan det vara upptaget då det inkommer många samtal. Mattias Fransson Besiktningsman Tel. 0735-292978 Mail. info@wasaab.se Svante Björk Besiktningsman Tel. 0708-114455 Mail. svante@wasaab.se Vincent Torrsell Besiktningsman Tel. 076-0103358 Mail. vincent@wasaab.se William Usakovs Byggnadsingenjör Tel. 070-9558677 Mail. william@wasaab.se Odd Lundström Projekthanterare Tel. 076-5555139 Mail. odd@wasaab.se Kontor Shoowroom Tel. växel 08-52238030 Mail. info@wasaab.se Kontakt

Wasa parkett & bygg AB • 556598-3458 Bolmensvägen 45 • 120 50 Årsta Tel. 08-522 380 30 • info@wasaab.se • www.wasaab.se AUK TOR I S E RA T GOL V FÖR E T AG ”Glöm inte att ladda ner era skötselråd från vår hemsida”. Vi på Wasa parkette & Bygg har under åren byggt upp en mycket kvalitativ byggservice. Inom företaget har vi anställda snickare, målare, golvläggare, rivare, plattsättare. Vi kan på så sätt erbjuda er en trygg och säker byggprocess. Önskar ni hjälp med något av följande tveka inte att höra av er. Golvläggning Måleri Nytt kök Fasadmålning Altanbygge Ombyggnationer Utbyggnad Badrum

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=