18 SYDVÄST SOMMARSPECIAL • 4/2023 Svart, vitt, antracit och khaki, en bred bas som går att kombinera i oändlighet är grunden i Brafabs produktutveckling. De dova naturliga färgtonerna håller i sig, men 2023 adderar vi gärna lite mer färg även på våra utemöbler. Som till exempel den nya Dusty Green och Lemon; somriga färger utan att bli för skarpa. Och de kombineras på ett vackert sätt med övriga basfärger. Sortimentet för 2023 är inspirerat av de trender som funnits ett par år; basfärger, lättskötta material och möbler som håller över tid, både i form och funktion. Och för 2023 kompletterat med nya spännande färger och nya material. Samt att uttrycket som helhet andas natur – gärna skandinavisk sådan. En annan aspekt är hållbarhet. Du köper inte utemöbler varje år utan ska kunna lägga till nya element som fungerar bra med det du redan har. Även material som är lätta att ta hand om och som tål väder och vind är fortfarande populära, aluminium och rostfritt är två exempel. TYDLIGA TRENDER 2023 • Bred bas i färgpaletten Fortsatt fokus på färger som är lätta att kombinera; svart, vitt, antracit, khaki. Tillskott av mer färg i form av Dusty Green och Lemon. • Inne-blir-ute-trenden håller i sig • Lättskött är poppis Material som kräver minimalt med underhåll, som rostfritt och aluminium, är fortsatt populära. Ibland är det bra med ett utifrånperspektiv De senaste åren har våra utemiljöer blivit allt viktigare för oss. Det som förr kanske bara var en enkel uteplats har idag blivit ett extra vardagsrum som vi njuter av så snart vädret tillåter. Aspekter som komfort och estetik har blivit minst lika viktiga när vi väljer utemöbler som när vi inreder inomhus. Att utemiljön blir en allt viktigare del av våra boenden är tydligt. Vi umgås, läser, lagar mat och slappnar av på våra uteplatser. POUL LERBERGET källa: BRAFAB

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=