HAR DU HÖRT - OKTOBER 2024

4 Viktig information om serviceärenden Varje dag tar vi emot serviceärenden som rör en mängd olika frågor – från avloppsstopp och önskemål om tapetsering till mer akuta problem som vattenläckor. För att säkerställa att vi hjälper så många som möjligt på bästa sätt, måste vi prioritera våra åtgärder. Därför har vi olika handläggningstider beroende på ärende i serviceanmälan. Akuta ärenden hanterar vi så snabbt som möjligt, medan andra kan ta mellan 3–7 dagar. Hur lång tid det tar att hantera ditt ärende beror på hur brådskande det är samt hur många akuta fall vi har att hantera. Även i de fall då vi behöver beställa arbeten från externa entreprenörer kan det ta lite längre tid. När arbeten beställs från entreprenör gäller följande tidsramar: • Mindre reparationer: 1–2 veckor • Utbyte av vitvaror: 2–4 veckor • Målnings- och golvarbeten: cirka 3 månader Kontakta oss på Aranäs! Som vi tidigare informerat om, genomförde vi i början av året förändringar som gör det lättare för dig att få hjälp när du hör av dig till oss. För att slippa långa telefonköer införde vi ett knappvalssystem, vilket gör att du kan ange vad ditt ärende gäller med några snabba knapptryckningar. På så sätt kan du få hjälp via talsvar eller bli uppringd av rätt person. SERVICEANMÄLAN: Vi tar emot din serviceanmälan när som helst på dygnet. Använd vår Boendeapp eller Mina sidor på aranas.se. AKUTA SERVICE-/STÖRNINGSÄRENDEN: Akuta ärenden som exempelvis pågående vattenläckage eller risk för personskada tas emot dygnet runt via knappval på telefon 0300–512 80. VÅRA BESÖKSTIDER: Helgfri måndag–fredag kl. 08.00–12.00. VÅR BESÖKSADRESS: Kungsgatan 6, våning 4. Under våra besökstider kan bomnyckel hämtas ut. Vill du ha personlig service är du varmt välkommen att ringa oss mellan kl. 08.00 och 12.00. Välj att bli kopplad till vår receptionist. För att möta behoven hos våra hyresgäster och samarbetspartners arbetar vi kontinuerligt med att förbättra vår tillgänglighet. När något inte funkar som det ska! Börja med att se en film. I vissa fall kan du själv lösa problemet utan att behöva göra en serviceanmälan. Till din hjälp finns Aranäs filmer med steg-för-steg-instruktioner. Scanna QR-koden med din mobilkamera för att se filmerna direkt eller besök aranas.se. 65% av alla service- anmälningar åtgärdas inom 2 dagar

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=