2 in serviceanmälan i systemet för att kunna följa upp och säkerställa att den blir åtgärdad. Men, om du gör din serviceanmälan i boendeappen kommer den direkt till din fastighetstekniker. Rent och snyggt är ett område som engagerar många och vi har ett väldigt högt resultat jämfört med branschen, både för utemiljö och vad gäller städning av allmänna ytor. Källsortering fungerar fint men det finns en irritation på att några hyresgäster slänger fel och dumpar grovsopor i miljörummen. På grund av misskötsel och felsorteringar har vi tyvärr inte möjlighet att sätta ut containrar igen men det är nära till Klovsten där grov- sopor ska slängas. Du kommer in på anläggningen genom att skanna ditt körkort. Om vi hjälps åt så blir det trevligare för alla! Missa inte att ta del av resultatet för ditt område – som skickas ut i boendeappen under oktober. Stort tack för din medverkan! Hej! Oktobernumret av Har du hört? innehåller alltid en rapport från årets hyresgästundersökning som utförts av AktivBo. Vi redovisar det övergripande resultatet här i Har du Hört? precis som vanligt, men den områdesspecifika informationen hittar du i år i boendeappen under anslagstavla. Serviceindex 2023 2024 87,5 % 87,3 % I år liksom förra året gick enkäten enbart ut digitalt via sms och mejl och vi har aldrig haft så hög svarsfrekvens som nu. Hela 70,3% av alla hyresgäster har svarat vilket är fantastiskt bra. Vårt serviceindex ligger fortsatt högt, 87,5% (87,3), en liten ökning från förra året vilket är jätteroligt och tyder på att de flesta av er är nöjda med vårt jobb. Syftet med hela enkätundersökningen är just att få reda på hur vi kan förbättra oss och era svar är viktiga för att vi ska prioritera rätt. Som vanligt har vi blivit bättre inom vissa områden medan andra har halkat ner av olika anledningar. I år kan vi se att trygghetsfrågan rent generellt har fått högre betyg, vilket är resultat från en medveten satsning på bland annat trygghetsvandringar och byten av lås. Vi fortsätter arbeta aktivt för en ökad trygghet i våra områden och ni kan hjälpa till med att alltid se till att portar är stängda, vara observanta mot obehöriga i området och undvika att förvara värdesaker i förrådsutrymmen då dessa alltid är svårare att skydda mot inbrott. Efter vårt införande av nya öppettider och telefonrutiner upplever fler att de lättare får tag på rätt person samtidigt som en del av er upplever att vi är mindre tillgängliga. Läs mer här i Har du hört? om hur du bäst når oss. Information är ett område som de flesta av er är nöjda med. Dock är det några områden som ger oss sämre betyg i år och vi kommer att analysera varför det är så. Tänk på att boendeappen nu är vår primära informationskanal. De allra flesta har nu laddat ner appen, har du inte gjort det så gör det för att inte missa viktiga meddelanden. Troligtvis har boendeappen underlättat för er att göra service- anmälan då betydligt fler nu tycker att det är enkelt att anmäla ett fel till oss och det är också via boendeappen som vi idag får in majoriteten av alla serviceanmälningar. Nästan alla är jätte- nöjda med sin fastighetstekniker och tycker att bemötandet är bra och hjälpen snabb och effektiv. Många vill kunna kontakta sin fastighetstekniker direkt, vilket inte är möjligt då vi behöver få
RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=