9 Kristoffer Filip Om inte allt fungerar som det ska? Enklast gör du en serviceanmälan via vår boendeapp. Sök på ”Boendeappen Avy” i App Store/Google Play eller scanna QR-koden med din mobilkamera. Det är vi som hjälper dig i vardagen Precis som tidigare så ansvarar varje fastighetstekniker för ett eller flera områden/fastigheter. Skillnaden är att när du nu gör en serviceanmälan så kommer den person som är bäst lämpad för uppdraget eller som först har ledig kapacitet. Allt för att ge dig effektivare och bättre service. För att du ska känna igen oss ser du hela gänget ovan. På sikt kommer vi att jobba med återkoppling via sms vid serviceärenden – gå därför redan nu in på Mina sidor och säkerställ att rätt mobilnummer är registrerat. Under ”min profil” på Mina sidor kan du fylla i om du vill ha dina notifikationer på mejl eller sms. Viktig information gällande serviceärenden Varje dag får vi in många serviceärenden som handlar om väldigt många olika saker. Det kan vara någon som har stopp i avloppet, en annan vill tapetsera om och en tredje har en vattenläcka. För att det ska bli så bra för så många som möjligt behöver vi prioritera bland våra ärenden. Vi har helt enkelt olika åtgärdstider för olika typer av serviceanmälningar. Akuta ärenden tar vi hand om så fort som möjligt medan övriga ärenden kan ta mellan 3–7 dagar beroende på hur brådskande det är samt mängden av andra mer akuta åtgärder. När vi måste beställa arbeten av externa entreprenörer tar det som regel lite längre tid. Arbeten som beställs av entreprenör • Ex. Mindre reparationer 1–2 veckor • Ex. Utbyte av vitvaror 2–4 veckor • Ex. Målningsarbeten och golvarbeten ca 3 månader Hjälp oss i vårt hållbarhetsarbete Mängder med dricksvatten går till spillo varje dag. Det vill vi ändra på tillsammans med er under nästa år. Håll utkik i boendeappen efter mer information. Det område som sparar mest vatten kommer att belönas. Sebastian Toni Henrik Christian För att kunna ge dig bästa möjliga service så har vi sett över vår organisation för fastighetsskötsel.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=