HAR DU HÖRT - OKTOBER 2023

3 Hyresgästpositiva, bra personal, snyggt och fräscht Kolla Parkstad Varlaplatån SVARSFREKVENS SVARSFREKVENS , Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 93,4 % 94,9 % 90,7 % 96,4 % 97,2 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2022 Serviceindex Hjälp när det behövs Rent och snyggt Trygghet Ta kunden på allvar 88,7 % 85,6 % 88,3 % 91,5 % 91,7 % Dåligt Inte så bra Ganska bra Mycket bra 2022 Så roligt att se att ni som bor i Kolla Parkstad tycker att vi har förbättrat oss, inom i stort sett alla områden. Vi får toppbetyg av er på det mesta. Ni är supernöjda med vårt bemötande och hur ni kan komma i kontakt med oss samt tycker att informationen från Aranäs är jättebra. Mest glädjande är att ni upplever att ert boende är tryggt. Både belysning på gården, den personliga tryggheten i trapphusen samt området i stort får höga betyg utifrån trygghetsperspektivet. Kanske beror detta delvis på att ni också säger er ha bra kontakt med era grannar, vilket är viktigt. Vår hantering av serviceanmälningar får också bra betyg. Stabila, lyhörda, engagerade Härligt att se att ni som bor på Varlaplatån känner er trygga i ert område. Ni upplever att ni har bra kontakt med grannar och tycker att belysning på gård och vid hus är bra, vilket skapar en trygg miljö även på kvällar och nätter. Vad det gäller hjälp när det behövs kan vi se ett sämre resultat kopplat till vår serviceanmälan. Vi ska se över detta och vara tydligare i vår kommunikation kring hur det fungerar och vilka ledtider Kolla Parkstad Varlaplatån olika åtgärder har. I övrigt får kommunikation och information ett högre betyg och flera av er nämner appen som en stor tillgång och att det är lätt att snabbt ta del av information via denna. Utemiljön sjunker något och ni är inte helt nöjda med hur snöröjningen hanterades förra året. Städning av gård och skötsel av samt sortering i miljörum får höga betyg. Det går snabbt att få felet åtgärdat och ni är nöjda med kvalitén. Städningen får höga betyg men en del av er är irriterade på att alla inte källsorterar rätt, vilket varje hyresgäst måste ta eget ansvar för. Vår förbättringspotential ligger inom snöröjning, där ni är lite mindre nöjda.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=