3 Testa Community-funktionen Ta hand om din lägenhet Som hyresgäst har du en skyldighet att vårda och ta hand om din lägenhet. När du flyttar ut gör vi en besiktning. I besiktningen tittar vi på slitage och skador. Skador som orsakats genom oaktsamhet eller bristande skötsel ska åtgärdas av hyresgästen. Om du saknar möjlighet, så åtgärdar vi problemet och debiterar dig för kostnaden. Rökning inomhus leder ofta till missfärgning, röklukt och andra skador på väggar, tak, golv och inventarier. Det är inte ovanligt att lägenheten måste nikotinsaneras innan den kan hyras ut till ny hyresgäst. Kostnaden för detta debiteras utflyttande hyresgäst. Har du frågor? Hör av dig till oss på 0300-512 00. Du har väl inte missat att det finns en funktion i boendeappen som heter Community. Här kan du chatta med dina grannar, ställa frågor eller kanske samordna gemensamma aktiviteter. Vi på Aranäs har inte insyn i community-diskussionerna, så eventuella serviceanmälningar måste rapporteras i rätt kanaler. När något inte fungerar som det ska? – Hitta tips i Aranäs filmer. Här kommer en påminnelse om att du i vissa fall själv kan lösa och förebygga problem utan att behöva göra en serviceanmälan. Till din hjälp finns Aranäs filmer med steg-för-steg-instruktioner. Scanna QR-koden med din mobilkamera för att se filmerna direkt eller besök aranas.se.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjYyNDk=